A tak jsem to nestihl... Dříve než příspěvek
z Gazárky, měl tu už viset první technický report, který by zlehka
napověděl, proč to tu zdánlivě stojí bez pohybu... nu, slibuju, polepším se.
Ale teď už k tématu. Blížil se konec
června a s ním již tradiční setkání starých Volkswagenů na Gazárce,
přesněji těch vzduchem chlazených a nejen Volkswagenů, nejvíce zastoupených
brouky, ale i vozů značky Porsche, které se vzducháči od VW pojí společné
začátky, resp. postava konstruktéra Ferdinanda Porsche, který je duchovním
otcem brouka, ze kterého první vozy samostatné značky Porsche konstrukčně
vycházejí. Ale o historii až někdy jindy.
Byl před námi víkend plný pohody ve společnosti přátel, ať už starých známých, či nových a jejich nejrozličnějších vozů. Sešli se tu brouci, transportery – zejména T2, což je druhá generace, původní dodávky s půleným předním sklem a výrazným šípem na předním čele. I tato „ponorka,“ jak se jim lidově říká se zde ukázala a hned ve dvou provedeních. Jako dodávka pro přepravu osob a jako valník. T2, neboli kulaťák, je známější v provedení s náhradním kolem na čele, a T3 je pak poslední provedení Transporteru, které ještě zastihla éra vzduchem chlazených motorů. Od roku 1982 nebo 83‘ se do nich montovaly už jen výhradně vodou chlazené pohonné jednotky. A to je také důvod, proč kluci ze slovenského klubu „Aircooled Maniacs West Slovakia“ trpí na svém vzduchařském srazu vodou chlazené kousky. Kromě těch se tu ještě ukázala jedna buggy, postavená na základu podvozku s motorem a převodovku z brouka a pak i dva kousky Porsche. To první byla černá replika modelu 356 A Speedster a druhé byla červená 944, která již patří k modelům z let osmdesátých s vodou chlazeným motorem, jež dovezl Johnny, který pak pomáhal během spanilé jízdy jako rychlá spojka a mobilní uzávěra křižovatek k průjezdu této pestrobarevné kolony starých vozů.
Byl před námi víkend plný pohody ve společnosti přátel, ať už starých známých, či nových a jejich nejrozličnějších vozů. Sešli se tu brouci, transportery – zejména T2, což je druhá generace, původní dodávky s půleným předním sklem a výrazným šípem na předním čele. I tato „ponorka,“ jak se jim lidově říká se zde ukázala a hned ve dvou provedeních. Jako dodávka pro přepravu osob a jako valník. T2, neboli kulaťák, je známější v provedení s náhradním kolem na čele, a T3 je pak poslední provedení Transporteru, které ještě zastihla éra vzduchem chlazených motorů. Od roku 1982 nebo 83‘ se do nich montovaly už jen výhradně vodou chlazené pohonné jednotky. A to je také důvod, proč kluci ze slovenského klubu „Aircooled Maniacs West Slovakia“ trpí na svém vzduchařském srazu vodou chlazené kousky. Kromě těch se tu ještě ukázala jedna buggy, postavená na základu podvozku s motorem a převodovku z brouka a pak i dva kousky Porsche. To první byla černá replika modelu 356 A Speedster a druhé byla červená 944, která již patří k modelům z let osmdesátých s vodou chlazeným motorem, jež dovezl Johnny, který pak pomáhal během spanilé jízdy jako rychlá spojka a mobilní uzávěra křižovatek k průjezdu této pestrobarevné kolony starých vozů.
Sraz začínal zvolna v pátek 26.
června postupným najížděním posádek do kempu. První roztápění grillů, povídání
nejen o všech ozubených kolečkách a degustování nejrozličnějších dovezených
kapalin a pochutin. V sobotu se pak většina z nás rychle dala do pucu
a seřadili se k třiceti kilometrové vyjížďce do nedaleké Skalice, kde nás
čekala prohlídka kostela (...) v rohu náměstí, na kterém jsme zaparkovali
a tím ho skoro celé zabarvili našimi auty. Poutavá prohlídka doplněná
přiměřeným výkladem průvodců a ukázkou nejen krypty v podzemí, ale i
skladby zahrané na zdejší cenné varhany a už míříme do „pizzerie“... takového
fastfoodového okýnka s nejlepší pizzou široko daleko... alespoň podle mne!
Pohodová jízda zpátky do kempu, navázání
hovorů v místech, kde byly na krátkou chvíli přerušeny, i relaxu
v těchto písčitých končinách. Do toho soutěž v hodu starterem a pro
děti ve střelbě ze vzduchovky s navazujícím slavnostním vyhlášením výsledků o
nejhezčí auto srazu, nevzdálenějšího účastníka (zde to bylo těsné a i když
Klemen přijel se svojí T1 až z Ljublaně ve Slovinsku, byl poražen asi o 10
kilometrů od jednoho účastníka ze samotného východu Slovenska). A ještě
kategorie nejstarší auto a nejmladší účastník, což bych Lískošovic Mikuláš se
svými 7 měsíci.
Neděle je pak už zas ve znamení postupného
odjezdu a tak jsme někdy před polednem také sbalili svých pět švestek a pomalu
vyrazili zpátky do Jeseníku s krátkou zastávkou na skalách
v Moravském Krasu.
Popravdě víc asi zaujmou obrázky než
sáhodlouhý popis takového jednoho červnového víkendu při příležitosti 21.
června, jako dne vzduchem chlazených VW a Porsche... a tak se koukněte do
galerie na další a příští rok třeba ve Skalici na náměstí naviděnou...
Žádné komentáře:
Okomentovat